Start eWYPRAWA.pl 1. Alexa.com

Zapraszam Was ze sobą na wyprawę, a dokładnie na eWYPRAWĘ.pl. Planuję długą internetową wędrówkę w poszukiwaniu najlepszych i najbardziej ciekawych stron internetowych.

Postaram się w miarę często zamieszczać recenzje dotyczące różnych stron, które pojawią się na trasie eWYPRAWY.pl. Na razie będę je zamieszczał w ramach serwisu eTUBA.eu. Jeśli internetowa wędrówka okaże się dla Was i dla mnie interesująca, to prawdopodobnie domena eWYPRAWA.pl doczeka się własnej strony.

W jaki sposób będę wybierał strony do odwiedzin i recenzji? Po pierwsze chciałbym, aby spełniały podstawowe kryterium, zgodne z misją eTUBA.eu: „Nagłaśniamy to, co dobre i ważne”. Tematyka stron może być bardzo różna, bo chciałbym, aby eWYPRAWA.pl była zarówno odkrywaniem tego, co jest w sieci wartościowe, jak również zabawą i odskocznią od codziennych obowiązków.

Jeśli znacie dobre strony, o których warto napisać lub chcecie mnie zaprosić na stronę, którą redagujecie, proszę o kontakt pocztą elektroniczną na adres e-mail: rafal@ewyprawa.pl. Nie obiecuję, że napiszę o wszystkich stronach, ale na pewno postaram się wszystkie odwiedzić.

W  związku z tym, że każda porządna wyprawa musi trochę kosztować otwarty jestem na współpracę z firmami i właścicielami stron komercyjnych. Planuję odwiedziny i pisanie o takich stronach w ramach oferty „W strefie promocji” (szczegóły w zakładce „Oferta”). Może się również okazać, że napiszę o takiej stronie bezinteresownie, jeśli uznam, że jest tak ciekawa, że nie mógłbym jej pominąć.

Zapraszam do śledzenia relacji na domenie http://eWYPRAWA.pl oraz współpracy.

Rafał eWYPRAWA.pl


eWYPRAWA.pl 1. Alexa.com

Długo zastanawiałem się od jakiej strony zacząć projekt eWYPRAWA.pl. Zdecydowałem się na stronę komercyjną Alexa.com, ale mój wybór był zupełnie niezależny. Zdecydowały ciekawe dane i narzędzia znajdujące się na tej stronie.

Alexa.com to serwis należący do firmy Amazon, zapewniający dostęp do danych z zakresu monitoringu aktywności internautów na stronach internetowych. Te dane są przydatne m.in. w ramach działań marketingowych.

Korzystanie z narzędzi dostępnych na Alexa.com jest generalnie płatne, ale do części danych mamy otwarty dostęp, a są to dane naprawdę ciekawe.

Przykładowo w zakładce "Features" znajdujemy podstronę "Find similar sites" na której mamy możliwość szukania stron podobnych pod względem treści, do tych które znamy. Jeśli np. wpisuję nazwę domeny http://polskieradio.pl, pojawiają nam się nazwy innych stron polskich mediów.

Ciekawą podstroną jest również "Top Sites" w tej samej zakładce "Features". Znajdziecie tam ranking najbardziej popularnych stron internetowych w poszczególnych krajach i wg kategorii tematycznych. W odniesieniu do Polski niektóre dane są naprawdę zaskakujące: Przykłady:
- pozycja 1. Youtube - tego się można było spodziewać,
- pozycja 2. Google.com - to również nie jest zaskoczenie,
- pozycja 3. Google.pl - jak wyżej,
- pozycja 4. Facebook.com - media społecznościowe są w natarciu,
- pozycja 5. Allegro.pl - zakupy w Internecie podobnie jak media społecznościowe,
- pozycja 6. Wp.pl - spodziewałbym się wyższej lokaty,
- pozycja 7. Onet.pl - podobnie jak w przypadku pozycji 6.,
- pozycja 26. - ipko.pl - bankowość elektroniczna całkiem wysoko,
- pozycja 27. Twitter.com - tu akurat spodziewałbym się wyższej lokaty,
- pozycja 29. vulcan.net.pl - dostawca dzienników elektronicznych dla szkół, kto by pomyślał?

Powyższy ranking wiele mówi o Internecie i sposobie, w jaki z niego korzystamy. Może też być inspiracją do poszukania własnych ścieżek w sieci. I to będę próbował robić na eWYPRAWA.pl


Fot. Adobe Stock

Jeśli ten tekst był interesujący lub przydatny, prosimy o kliknięcie polubienia w dolnej części strony głównej eTUBA.eu.